Om vår 100-dagars återbetalningsgaranti

Om du inte är helt nöjd med ditt köp kan du skicka tillbaka den oanvända produkten till oss inom 100 dagar efter leveransen. Ofta beställer kunderna våra produkter som gåvor, och för att garantera den bästa kundtjänstupplevelsenkan du nu känna dig lugn med att det inte är någon brådska med returen om det skulle vara något problem med någon produkt.

Vad händer om mitt föremål är skadat?

Vänligen skicka en kort beskrivning av skadan samt order-ID till vår kundtjänst. Om en produkt levereras skadad uppskattar vi om du också kan skicka en bild av skadan, om det är möjligt. Detta gör det lättare för oss att bättre bedöma om skadan kan ha uppkommit under transporten.

Hur returnerar man en produkt?

Vänligen kontakta vår kundtjänst och ange vilken produkt du vill skicka tillbaka samt orsak. Vi skickar då en retursedel och ger dig kontaktuppgifter till transportbolaget för att ordna hämtning av paketet på en dag och tid som passar dig. Vänligen paketera produkten väl och fäst retursedeln på paketet. Var noga med att först ta bort eller täcka streckkoden från den ursprungliga försändelsen. Vid hämtning får du ett returkvitto. Spara detta som bevis på returleveransen. I undantagsfall kan transportbolaget inte erbjuda upphämtning på grund av produktens dimensioner eller ifall transport inte erbjuds för en viss region eller land. I så fall bör du välja ett alternativ för returleverans med rimliga kostnader och vi ersätter då kostnaderna för returleveransen.

Vad återbetalas?

Vi återbetalar hela varupriset samt kostnaderna för transport från vårt lager till dig. Följande kostnader återbetalas inte: Kostnader för eventuella anpassade föremål (t.ex. gravering, etc.). Extra kostnader för expressleverans om detta valts istället för standardleverans. Extra kostnader för betalning vid leverans om detta valts som betalningsmetod. Vi betalar alltid kostnaderna för returleveransen när en produkt anländer skadad eller orsaken till returen faller under vårt ansvar. Annars är kostnaderna för returleverans på bekostnad av kunden. Vi förbehåller oss rätten att vägra återbetalning för produkter som har varit i aktiv användning.

När får jag återbetalning för returleverans?

Om du skickar tillbaka varor görs återbetalningen inom 14 dagar efter att varorna har ankommit till vårt lager, men oftast mycket snabbare. Återbetalningen sker via samma betalningsmetod som du valt för den ursprungliga betalningen. För de betalningsmetoder där vi inte har de nödvändiga uppgifterna för att ordna återbetalning kommer vi att kontakta dig.

Rätt till återkallande

Du har rätt att avbryta ditt köp utan att ange en anledning närsom under \"provperioden\" på 100 dagar, vilka startar den dag du mottar dina varor. Du måste meddela att du ångrar ditt köp via skrift till vår kontaktadress. Om du har produkterna hos dig är du skyldig att ta hand om dem väl. Duu måste skicka tillbaka produkterna till oss till vår kontaktadress ([email protected]) så snart som möjligt när du avbrytit kontraktet. Vi bibehåller rätten att ta ut en avgift, som inte övergår vår kostnad att få tillbaka ordern om du inte returnerar eller returnerar till vår bekostnad. Vid retur kommer vi att återbetala alla kostnader (inklusive fraktavgift om betald). Returkostnaden betalas av kunden. När du informerat oss om att du vill avbryta köpet kommer vi att återbetala kostnaderna så snart som möjligt och absolut senast 100 dagar efter retur. Du kan inte ångra köp som är specialanpassade/personanpassade till dig eller som av sin natur inte kan returneras eller som riskeras att försämras eller bli gamla snabbt.